Senaman RINGAN boleh mengurangkan toksin ketika demam

Ramai yang mengatakan elakkan senaman ketika demam.
Tetapi bagi diri saya, lagi saya banyak berehat ketika demam tubuh badan saya merasa lesu.
Jadi saya gagahkan diri untuk bangun pagi terutamanya pada musim berpuasa ni, memang elok bangun awal pagi.
Lebih kurang jam 4pagi gitu.
Saya sahur pun minum air suam je.
Masa tu lah saya ambik panadol dengan pil untuk selesema.
Memandangkan rumah agak berhabuk dan lama dah tak lap cermin2 rumah, saya bertindak untuk buat kerja pembersihan segala yang perlu.
Dalam saya sibuk2 kemas rumah, menyapu mop dan sebagainya,, tanpa disedari peluh saya banyak keluar.
Saya merasa diri amat segar selepas keluar peluh.
Selesai buat semua kerja tu, mula lah saya menjerang air panas untuk dibuat mandi.
A..time demam2 macam ni tak elok mandi simbah kai air sejuk je,.,mesti mau jaga juga time mandi baru demam boleh pulih dan sembuh secara perlahan lahan.
Bagi yang ingin mencuba cara saya ni, silakanlah...
"Selamat mencuba"

Comments

Popular Posts